متاسفانه اسقرار شبانه روزی برخی فروشندگان در میدان های اصلی شهر دهلران ، مرکز شهر و تقاطع ها سبب ترافیک و عده نیز با بساط در پیاده روها وبرخی از مغازه داران نیز با استفاده از بنر‌های تبلیغاتی و کله قندی ترافیکی به خودرو‌ها اجازه پارک کردن مقابل مغازه شان را نمی‌دهند .
کد خبر: ۱۱۵۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 20 January 2024

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: نبود اجرائیات شهرداری در سطح شهر باعث افزایش چشمگیر پدیده ای بنام سد معبر در خیابان های سطح شهر دهلران و تضییع حقوق عامه شهروندان شده است و روزبه ‌روز بر تعداد سد معبرکنندگان نیز اضافه می شود.

این روزها شهرداری دهلران برای رهایی و گره گشایی از معظل ترافیک با کوچک کردن میدان های مرکز شهر و ایجاد دور برگردان تلاش کرده تا زمینه رضایت مندی شهروندان را فراهم کند غافل از اینکه نتنها این اقدام گره ای از مشکلات شهری بازنکرده بلکه چهار گوشه میدان ها به محلی برای استقرار فروشندگان بومی ودوره گرد ها تبدیل شده است و متاسفانه هیچ گونه انضباط شهری در سایه غفلت سد معبر شهرداری دهلران در سطح شهر و پیاده روها وجود ندارد .

بدون شک شرایط بد اقتصادی سبب شده بسیاری از مردم برای کسب کار خود تلاش کنند تا توانسته باشند زندگی روزمره خود را اداره کنند اما اینکه عده ای بخواهند به خاطر معیشت خود حقوق عامه دیگر شهروندان درمرکز شهر و پیاده روها نادیده بگیرند غیر قابل قبول است و باید مسئولان شهرستان در راستای ساماندهی این قشر از جامعه که حق معاش وتلاش برای زندگی خانواده های خود در این شرایط دشوار اقتصادی دارند چاره اندیشی و به حقوق حقه دیگر شهروندان نیز توجه کنند .

 متاسفانه اسقرار شبانه روزی برخی فروشندگان در میدان های اصلی شهر دهلران ، مرکز شهر و تقاطع ها سبب ترافیک و عده نیز با بساط در پیاده روها وبرخی از مغازه داران نیز با استفاده از بنر‌های تبلیغاتی و کله قندی ترافیکی به خودرو‌ها اجازه پارک کردن مقابل مغازه شان را نمی‌دهند .

آنچه که مسلم است متاسفانه شهرداری نظارت کافی بر این بی‌قانونی در سطح شهر و معابر عمومی ندارند و برابر قانون شهرداری باید ساماندهی مسیر عبوری شهروندان ، روان کردن مسیرهای عابر پیاده و احترام به حقوق شهروندی را در الویت کارخود قرار بدهد.  

متاسفانه شورای شهر دهلران به عنوان نمایندگان مردم تا به امروز هیچ گونه اقدامی در راستای ضعف مدیریت شهری از سوی شهرداری واکنش نشان ندادهاند چرا که اختلافات داخلی اعضای شورای شهر سبب شده شهر دهلران به حال خود رها شود به طوری که اجرائیات حلقه مفقوده شهرداری دهلران در سطح شهر است !

شلختگی و رها شدن امورات شهری توسط شهرداری در سایه غفلت نظارتی شورای شهرباعث ایجاد مشکلات ترافیکی و معضلات اجتماعی و نارضایتی عمومی در سطح شهر دهلران شده است و آنچه که برای همگان مشهود است نظم شهری در تنها خیابان اصلی شهر دهلران به چشم نمی خورد !

باشد که اعضای شورای شهر براساس قانون به عنوان نمایندگان مردم امورات شهرداری نظارت داشته باشند و اگرشهردار و اعضای شورای شهر توان ساماندهی و اداره امور را ندارند استعفا واداره امور را به افراد توانمند ومتخصص شهری بدهند .

امید است فرماندار شهرستان دهلران به عنوان رئیس شورای ترافیک ودادستان به عنوان مدعی العموم به موضوع مشکلات شهری دهلران از جمله سد معابر که موجب سلب آرامش شهروندان ، ترافیک و منجر به نازیبایی در چهره این شهرشده ورود کنند چراکه جمع آوری سد معبر به‌عنوان مطالبه جدی شهروندان تبدیل‌ شده است ./ م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار